Projekt edukacyjny „Utleń trądzik” pod patronatem PTOZ

Od kwietnia br. realizowana jest akcja „Utleń trądzik” – projekt edukacyjny związany z profilaktyką i leczeniem trądziku wśród młodzieży. Jest on realizowany z grantu marki Pharmaceris pod patronatem Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej. W akcję zaangażowanych jest 45 warszawskich szkół ponadgimnazjalnych – głównie liceów. Pośrednio akcja skierowana jest także do nauczycieli i rodziców nastolatków.

W ramach projektu odbywają się atrakcyjne mini–wykłady z dyplomowanym kosmetologiem. Główną ideą przyświecającą akcji jest przekonanie młodych ludzi, że trądzik to nie przejściowy defekt estetyczny, a choroba, którą trzeba leczyć pod okiem dermatologów, by uniknąć powikłań. Ma ona także na celu zachęcanie nastolatków do odpowiedniej pielęgnacji skóry trądzikowej przy użyciu specjalistycznych dermokosmetyków.

Przy wsparciu kosmetologa obalane są najpopularniejsze mity związane z pielęgnacją skóry trądzikowej i przyczynami powstawania zmian skórnych. Dzięki temu wzrasta świadomość problemu u młodych ludzi, którzy zyskują także poczucie, że nie są w walce z trądzikiem osamotnieni, a ich sytuacja może ulec znacznej poprawie, przy wsparciu medycyny i dermokosmetologii.

W ramach akcji poruszany jest także psychologiczny aspekt leczenia trądziku – m.in. to, jaki ma wpływ na samopoczucie nastolatków i jakie mogą być jego konsekwencje dla funkcjonowania w grupie. W założeniu akcja „Utleń trądzik” ma także angażować rodziców młodych ludzi. Dowiedzą się oni, jak wspierać swoje dziecko w trakcie leczenia i jak pomóc mu przejść przez trudny okres choroby.