Jak przelicytować większe witryny pod względem słów kluczowych o wysokiej konkurencji?

Jak możesz konkurować ze znacznie większymi konkurentami o wartościowe słowo kluczowe? Zadaj te ważne pytania, aby ulepszyć swoją strategię SEO.

Dzisiejsze pytanie Zadaj pytanie SEO pochodzi od Marka. Marek pyta:

„Jak konkurować o pozycję słowa kluczowego z witryną, która uzyskuje 400-krotny ruch miesięczny, skoro absolutnie musisz pozycjonować to samo słowo kluczowe? Nie mogę podać konkretnych szczegółów w celu zachowania poufności, ale oto fakty.

Termin, dla którego mój klient chce ustawić pozycję w rankingu, to 3-wyrazowa fraza bez marki i średnio 500 zapytań miesięcznie. Obecnie zajmują 25. miejsce. Wynik numer dwa pochodzi od bezpośredniego konkurenta, który uzyskuje 20 milionów odwiedzin miesięcznie. Klient dostaje około 50 000 miesięcznie.

Strona konkurenta ma dosłownie 135 słów i nie przeszła testów porównawczych CWV. Strona klienta ma ~600 słów i przechodzi CWV. Konkurent ma tysiące backlinków. Klient ma mniej niż 50. Obie strony dotyczą konkurencyjnych produktów w bardzo zatłoczonej przestrzeni. Obie domeny istnieją od około 10 lat. W ciągu sześciu miesięcy prób klient awansował, ale nie zbliżył się do głównego konkurenta. Chcę wierzyć, że SEO nie sprowadza się do konkursu popularności, ale te fakty nie dają mi wiary, że tak nie jest. Pokochałbym twoje myśli.”


strategia SEO


cele i konwersja

Cześć Marek,

Bez znajomości strony wszystko jest strzałem w ciemno, ale mogę pomóc we właściwym kierunku.

Na początek patrzysz na złe rzeczy. Każdy z elementów, na których się koncentrujesz, nie ma znaczenia (z wyjątkiem linków zwrotnych).

Oto lepsze pytania do zadawania

1. Czy kopiowanie strony ma znaczenie dla wygody użytkownika?

Sprawdź to:

2. Czy na stronie jest odpowiedni schemat?

Szukaj okazji do wykorzystania…

Itp.

Poszukaj inspiracji w tych przykładowych historiach sukcesu.

3. Ile linków wewnętrznych ma ta strona produktu w porównaniu z resztą Twojej witryny?

Jeśli nie masz robota, który mógłby to łatwo znaleźć, Google Search Console ma na to raport.

Zobacz najlepsze praktyki dotyczące struktury linków wewnętrznych, aby zwiększyć SEO, aby dowiedzieć się więcej.

4. Skąd i w jaki sposób konkurent uzyskał linki zwrotne i czy ty możesz zrobić to samo?

Może to być reklama, pitching PR, artykuły o przywództwie myślowym itp.

Linki zwrotne są łatwe do zdobycia, w tym główne media. Musisz tylko włożyć w to pracę, aby je zdobyć.

5. Czy przeprowadziłeś kampanie influencerów?

Czy możesz poprosić certyfikowanych ekspertów o komentarz lub cytat na temat produktu na stronie, aby zbudować zaufanie?

Istnieją narzędzia, które pomogą Ci zbudować i skalować skuteczną strategię influencer marketingu.

Końcowe przemyślenia

Z tego, co udostępniłeś, wygląda na to, że patrzysz na rzeczy, które albo nie są jeszcze sygnałami rankingowymi, albo nigdy nie były. Zamiast tego spróbuj skupić się na rzeczach, które możesz zrobić i które są pod twoją kontrolą.

Co ważniejsze, spójrz na rzeczy, które są sygnałami rankingowymi i zapytaj, jak możesz je poprawić, co również poprawia wrażenia osoby na stronie.

Krótko mówiąc, Google będzie najwyżej oceniać najlepszą odpowiedź na zapytanie użytkownika. Musisz pokazać Google, że Twoja strona jest najlepszą odpowiedzią w każdy możliwy sposób.

Mam nadzieję, że to pomoże…