Jak przelicytować większe witryny pod względem słów kluczowych o wysokiej konkurencji?

Jak możesz konkurować ze znacznie większymi konkurentami o wartościowe słowo kluczowe? Zadaj te ważne pytania, aby ulepszyć swoją strategię SEO.

Dzisiejsze pytanie Zadaj pytanie SEO pochodzi od Marka. Marek pyta:

„Jak konkurować o pozycję słowa kluczowego z witryną, która uzyskuje 400-krotny ruch miesięczny, skoro absolutnie musisz pozycjonować to samo słowo kluczowe? Nie mogę podać konkretnych szczegółów w celu zachowania poufności, ale oto fakty.

Termin, dla którego mój klient chce ustawić pozycję w rankingu, to 3-wyrazowa fraza bez marki i średnio 500 zapytań miesięcznie. Obecnie zajmują 25. miejsce. Wynik numer dwa pochodzi od bezpośredniego konkurenta, który uzyskuje 20 milionów odwiedzin miesięcznie. Klient dostaje około 50 000 miesięcznie.

Strona konkurenta ma dosłownie 135 słów i nie przeszła testów porównawczych CWV. Strona klienta ma ~600 słów i przechodzi CWV. Konkurent ma tysiące backlinków. Klient ma mniej niż 50. Obie strony dotyczą konkurencyjnych produktów w bardzo zatłoczonej przestrzeni. Obie domeny istnieją od około 10 lat. W ciągu sześciu miesięcy prób klient awansował, ale nie zbliżył się do głównego konkurenta. Chcę wierzyć, że SEO nie sprowadza się do konkursu popularności, ale te fakty nie dają mi wiary, że tak nie jest. Pokochałbym twoje myśli.”

Cześć Marek,

Bez znajomości strony wszystko jest strzałem w ciemno, ale mogę pomóc we właściwym kierunku.

Na początek patrzysz na złe rzeczy. Każdy z elementów, na których się koncentrujesz, nie ma znaczenia (z wyjątkiem linków zwrotnych).

  • Core Web Vitals (CWV) może dać stronie twojego klienta wzrost, jeśli wszystkie inne rzeczy będą uważane za równe, ale strona konkurenta nie straci pozycji w rankingu z powodu niezgodności.
  • Ilość słów na stronie również nie ma znaczenia, ponieważ liczba słów nie jest czynnikiem jakości . Ważna jest struktura i formatowanie słów od znaczników H do wypunktowań oraz to, czy przedstawiasz informacje we właściwy sposób.
  • Wiek domeny również nie ma znaczenia, ponieważ domeny zmieniają właścicieli, zmieniają rodzaje usług lub produktów, zmieniają tematykę.
    • Będziesz chciał poszukać starych linków zwrotnych i wzdęcia indeksowania ze starych stron, które jakoś nadal istnieją w indeksach.
    • Starsze wersje witryny od poprzednich właścicieli również mogły zostać ukarane, co może zostać przeniesione i działać przeciwko Tobie.

Oto lepsze pytania do zadawania

1. Czy kopiowanie strony ma znaczenie dla wygody użytkownika?

Sprawdź to:

  • Obrazy pokazują, jak korzystać z produktu.
  • Treść wyjaśnia, kiedy i jak korzystać z produktu lub usługi, korzyści z produktu lub usługi itp. Czy treść wyraźnie informuje, że produkt lub usługa na stronie jest najlepszym rozwiązaniem?
  • Twoje FAQ zawierają odpowiedzi na konkretne pytania dotyczące produktu lub usługi.

2. Czy na stronie jest odpowiedni schemat?

Szukaj okazji do wykorzystania…

  •  
  • Przejrzeć.
  •  
  • Dodatkowy typ.
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Obiekt wideo.
  • Usługa.

Itp.

Poszukaj inspiracji w tych przykładowych historiach sukcesu.

3. Ile linków wewnętrznych ma ta strona produktu w porównaniu z resztą Twojej witryny?

Jeśli nie masz robota, który mógłby to łatwo znaleźć, Google Search Console ma na to raport.

  • Jeśli nie znajduje się na 10 lub 15 najlepszych stronach (pod względem linków wewnętrznych), musisz zacząć budować niektóre, ale upewnij się, że linki wewnętrzne są z korzyścią dla klienta, a nie tylko dla SEO.
  • Możesz budować linki wewnętrzne z:
    • Strony kategorii.
    • Posty na blogu.
    • Inne strony produktów.
    •  
    •  

Zobacz najlepsze praktyki dotyczące struktury linków wewnętrznych, aby zwiększyć SEO, aby dowiedzieć się więcej.

4. Skąd i w jaki sposób konkurent uzyskał linki zwrotne i czy ty możesz zrobić to samo?

Może to być reklama, pitching PR, artykuły o przywództwie myślowym itp.

Linki zwrotne są łatwe do zdobycia, w tym główne media. Musisz tylko włożyć w to pracę, aby je zdobyć.

5. Czy przeprowadziłeś kampanie influencerów?

Czy możesz poprosić certyfikowanych ekspertów o komentarz lub cytat na temat produktu na stronie, aby zbudować zaufanie?

Istnieją narzędzia, które pomogą Ci zbudować i skalować skuteczną strategię influencer marketingu.

Końcowe przemyślenia

Z tego, co udostępniłeś, wygląda na to, że patrzysz na rzeczy, które albo nie są jeszcze sygnałami rankingowymi, albo nigdy nie były. Zamiast tego spróbuj skupić się na rzeczach, które możesz zrobić i które są pod twoją kontrolą.

Co ważniejsze, spójrz na rzeczy, które są sygnałami rankingowymi i zapytaj, jak możesz je poprawić, co również poprawia wrażenia osoby na stronie.

Krótko mówiąc, Google będzie najwyżej oceniać najlepszą odpowiedź na zapytanie użytkownika. Musisz pokazać Google, że Twoja strona jest najlepszą odpowiedzią w każdy możliwy sposób.

Mam nadzieję, że to pomoże…